@misc{Hrycyna_Ewa_Wybrane_2023, author={Hrycyna, Ewa}, journal={Logopedia jako nauka Tom I - Przedmiot i metodologia badań}, pages={35-49}, howpublished={online}, year={2023}, publisher={Warszawa: Polska Akademia Nauk}, abstract={W związku z dużym zróżnicowaniem metod badań nad autyzmem autorka dostrzega potrzebę pogłębionej refleksji metodologicznej przed planowaniem badań własnych, dotyczących kompetencji semantyczno-leksykalnej dzieci z autyzmem. W tym celu, za pomocą metody analizy i krytyki piśmiennictwa, zmierza do omówienia wybranych problemów teoretycznych i sformułowa-nia wniosków do badań własnych. Konkluduje, że badanie kompetencji językowej w autyzmie wymaga wytężonej pracy koncepcyjnej, w tym pogłębionej refleksji metodologicznej; dysponowania umiejętnościami praktycznymi składającymi się na warsztat naukowy oraz świadomością epistemo-logiczną. W końcowej partii szkicuje plan badania rozumienia czasowników przez dzieci z autyz-mem.}, type={Rozdział / Chapter}, title={Wybrane problemy poznania i metodologii badań w logopedii – na przykładzie zaburzeń ze spektrum autyzmu}, URL={http://publikacje.pan.pl/Content/129265/PDF-MASTER/2022-LGPD-03.pdf}, keywords={poznanie, metodologia, autyzm, kompetencja językowa}, }