Back
Menu
Main page
About us
Indexes
Publication titles
Publication authors
Contact
A
A
Default font
A
+
Medium font
A
++
Big font
Contrast default
Contrast black-yellow
en
en
pl
PAS journals
How to search?
advanced search
Search results
Search results
Search for:
[About the Journal = W niniejszej publikacji staramy się spojrzeć na podręczniki szkolne z perspektywy dydaktycznojęzykowej\: na podstawie ich analizy odpowiedzieć na pytanie, jak w warstwie językowo\-stylistycznej tekstów odzwierciedlają się podstawowe funkcje dydaktyczne książki dla ucznia. W związku z tym interesować nas będą takie kwestie szczegółowe, jak\: sposób sformułowania tytułów podręczników, strategie wprowadzania i definiowania terminów oraz pojęć, model\(e\) interakcji dydaktycznej \(dialogowości\), sposoby formułowania pytań i poleceń, czytelność podręczników oraz ich poprawność językowa, stylistyczna, ortograficzna i interpunkcyjna. Odwołujemy się do naszych wieloletnich badań nad podręcznikami szkolnymi, w tym do opracowanych dla Rady Języka Polskiego przy Prezydium PAN sprawozdań19, prac Zespołu Dydaktycznego RJP i Komisji Polskiej Akademii Umiejętności do Oceny Podręczników Szkolnych20, uwzględniamy także opracowane wcześniej kryteria oceny podręczników szkolnych w aspekcie językowym. Publikacja ma w naszym zamiarze skłonić do refleksji nad językiem i stylem podręczników te instytucje, które są odpowiedzialne za poziom materiałów edukacyjnych, a także podnieść świadomość dydaktyczną i językową autorów, redaktorów podręczników i nauczycieli. <br> <br>\( <i>ze Wstępu<\/i>\) <br> <br>]
Filters
Filters
Search results
Number of results:
0
items per page:
25
50
75
Sort by:
relevance
popularity
This page uses 'cookies'.
Learn more
I understand