Back
Menu
Main page
About us
Indexes
Publication titles
Publication authors
Contact
A
A
Default font
A
+
Medium font
A
++
Big font
Contrast default
Contrast black-yellow
en
en
pl
PAS journals
How to search?
advanced search
Search results
Search results
Search for:
[About the Journal = Powstawanie pokrywy lodowej na rzekach i jeziorach jest zjawiskiem typo\- wym dla naszej szerokości geograficznej i ma charakter sezonowy. Pokrywa lodowa ma duże znaczenie dla ekologii jezior, kształtując ich ustrój termiczno‑tlenowy, sterując dopływem światła niezbędnego dla fotosyntezy. Rozpad lodu na rzekach w okresie wezbrań niesie ze sobą ryzyko powodzi zatorowych powodujących straty ekonomiczne. Zlodzenie jest także czynnikiem ograniczającym czas trwania sezonu żeglugowego. Lód na jeziorach jest jednak także wykorzystywany do uprawiania zportów zimowych, a zwłaszcza żeglarstwa lodowego. Przebieg zjawisk lodowych na rzekach i jeziorach jest czułym wskaźnikiem zmian klimatycznych. Badania nad zjawiskami lodowymi mają długą historię jednak wciąż brak jest wiedzy o wielu ich aspektach dotyczących zwłaszcza przebiegu i rozmieszczenia przestrzennego rożnych form zlodzenia. <br> W niniejszym opracowaniu podjęto próbę oceny przydatności satelitarnych obrazów radarowych Sentinel\-1 SAR \(ang. Synthetic Aperture Radar\) do określenia rodzaju i zasięgu zjawisk lodowych na Jeziorze Zegrzyńskim. Zanim pojawiło się to źródło danych wykorzystywano satelity posługujące się promieniowaniem elektro\- magnetycznym w zakresie pasma widzialnego, bliskiej i dalekiej podczerwieni. Istot\- nym jednak problemem występującym w okresie zimowym jest długotrwałe zachmurzenie co ogranicza analizę zobrazowań w paśmie widzialnym. Zobrazowania radarowe natomiast pozwalają pozyskać informacje o obiekcie z pułapu satelitarnego nawet przy całkowicie zachmurzonym niebie, a także bez względu na porę dnia. <br> \(ze <i>Wstępu<\/i>\) <br>]
Filters
Filters
Search results
Number of results:
0
items per page:
25
50
75
Sort by:
relevance
popularity
This page uses 'cookies'.
Learn more
I understand